اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اصطلاحات سئو

این بار قصد داریم در مورد اصطلاحات سئو در مجله سایت برای شما مقاله ای منتشر کنیم، زمانی که در زمینه سئو فعال هستیم با اصطلاحاتی روبرو میشویم، در این مقاله سعی میکنم تعدادی از این عبارات را توضیح دهم.

اصطلاحات سئو

SEO

مخفف عبارت search engine optimization است، سئو فرآیندی است که در طی آن سایت شما در درجه اول برای کاربران و سپس برای گوگل بهینه سازی شود.

DOMAIN AUTHORITY

دامین اتوریتی به معنای اعتبار دامین مورد بررسی است. هرچه میزان محبوبیت دامین شما در اینترنت بیشتر باشد و یا به عبارتی تعداد بیشتری سایت به شما لینک داده باشند اعتبار دامین شما بیشتر است. با افزایش بک لینکهای معتبر می توانید این نمره را ارتقا دهید. دقت داشته باشید که این میزان نمره ای بین صفر تا صد را شامل می شود. صفر پایین ترین نمره و صد بالاترین نمره ممکن است.

PAGE AUTHORITY

پیج اتوریتی به معنای اعتبار صفحه مورد بررسی است. با همان شرایطی که برای DOMAIN AUTHORITY برشمردیم.

TOP NATIONAL KEYWORDS

زمانی که در سایت MOZ مشغول تحلیل یک سایت هستید با این عبارت روبرو خواهید شد. کلمات کلیدی که عملکرد خوبی دارند و موجب ورود ترافیک از سمت گوگل به سایت شما می شوند در این رده جای میگیرند.

SERP

مخفف عبارت Search Engine Results Pages است. وقتی عبارتی را سرچ میکنید، موتور جستجو صفحه ای را برای شما به نمایش در می آورد که نتایج جستجو در آن واقع شده، به آن صفحه SERP گفته می شود.

SITE CRAWL

عمل خزیدن رباتهای موتور جستجو در سایت را Crawl می گویند. موتورهای جستجو با این روش تمام صفحات سایت را ایندکس کرده و استفاده خواهند کرد.

KEYWORD DIFFICULTY

یعنی به دست آوردن این کلمه کلیدی چقدر میتواند سخت باشد، این میزان با توجه به سئو سایتهای برتر تعیین خواهد شد. هرچه رقبا قوی تر و سایت های آن ها بهتر باشد این عدد بالاتر است.

ORGANIC CTR

میزان کلیکی که یک سایت از جستجوهای طبیعی دریافت می کند. مثلا این میزان شامل کلیکهای ورودی از طریق تبلیغات در گوگل نیست.

PRIORITY

یا همان اولویت بندی، وقتی با یک کلمه کلیدی کار می کنید باید برای آن اولیت تعیین کنید. این آیتم از ترکیب نمره DIFFICULTY و Organic CTR و میزان جستجوی ماهانه آن کلمه کلیدی بدست می آید.

CANNIBALIZATION

زمانی که برای دو پست، یک کلمه کلیدی قرار دهیم، اصطلاحا کانیبالیزیشن رخ داده است. در این حالت برای گوگل مشکل خواهد بود که کدام صفحه را برای کاربر به نمایش در بیاورد، در کل بین دو صفحه از سایت شما رقابت ایجاد می شود.

DUPLICATE CONTENT

اگر یک محتوای تکراری را در چند صفحه از سایت خودتان منتشر کنید یا به عبارتی یک محتوا در چند آدرس از سایت شما در دسترس باشد شما دچار محتوای تکراری شده اید.

تگ کانونیکال

زمانی که سایت شما دارای محتوای تکراری (بند بالا را مطالعه کنید) شده است، می توانید از این تگ برای توضیح به ربات گوگل استفاده کنید. با استفاده از این تگ ربات گوگل خواهد فهمید که این صفحه خود جزیی از یک صفحه بزرگتر است.

به زودی اصطلاحات بیشتری افزوده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *