اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

راهنمای موتورهای جستجو

یادتان باشد موتورهای جستجو می خواهند به شما کمک کنند. در حقیقت، گوگل حتی دارای یک راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو، بسیار شبیه راهنمای مبتدی نیز می‌باشد. گوگل به مدیران سایتها و افرادی که سئو کار می‌کنند از طریق Webmasters Help Community کمک می‌کند. راهنمای موتورهای جستجو در بین موتورهای جستجو متفاوت است اما اصول پایه همیشه یکسان هستند

سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید.

در مقابل، بازدیدکنندگان خود را با یک تجربه آنلاین عالی همراهی کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را انجام دهید.

یک راهنمای ساده در مجله سایت برای شما همراهان آماده کرده‌ایم که مطالعه آن کمک کننده خواهد بود.

Webmaster Guidelines

راهنمای موتور جستجو گوگل

اصول اساسی:

  • صفحات سایت خود را برای کاربران بسازید نه برای موتورهای جستجو.
  • کاربران و خوانندگان خود را فریب ندهید.
  • فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند.

اصولی که باید از آن خودداری کنید:

  • محتوای تولید شده به صورت خودکار
  • ایجاد لینکهای تقلبی برای افزایش رتبه
  • ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی از جایی دیگر)
  • مخفی کردن (عملی که در آن محتوایی که موتورهای جستجو می‌بینند با محتوایی که خوانندگان سایت شما می‌بینند متفاوت است)
  • لینک و محتوای پنهان

راهنمای موتور جستجو بینگ

اصول اساسی:

  • ارائه مطالب روشن، عمیق، جذاب و با دسترسی آسان در سایت خود.
  • عناوین صفحه را روشن و مرتبط کنید.
  • لینک ها به عنوان نشانه ای از محبوبیت در نظر گرفته می شوند، سایت بینگ با لینکهایی که از روش درست رشد می‌کنند پاداش می‌دهد.
  • شبکه‌های اجتماعی تأثیرات مثبت زیادی دارد.
  • سرعت صفحه مهم است، همراه با تجربه مثبت و مفید کاربر.
  • از ویژگی alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا Bing بتواند مطالب را بهتر درک کند.

اصولی که باید از آن خودداری کنید:

  • محتوای کم، صفحاتی که اغلب تبلیغات یا شامل تبلیغات زیاد هستند و بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می‌کنند رتبه خوبی نخواهند داشت.
  • تاکتیک های سوء استفاده کننده از لینکها که هدف آن افزایش تعداد و ماهیت لینک های ورودی مانند خرید لینک ها و … که در نهایت منجر به خروج از ایندکس بینگ خواهد شد.
  • اطمینان حاصل کنید که ساختار URL ساده و مختصر باشد.
  • URL های خود را به صورت توصیفی، کوتاه، دارای کلیدهای غنی ایجاد کنید و از کاراکترهای نامه‌ای استفاده نکنید.
  • محتوای تکراری
  • تکرار زیاد کلمات کلیدی
  • مخفی کردن (عملی که در آن محتوایی که موتورهای جستجو می‌بینند با محتوایی که خوانندگان سایت شما می‌بینند متفاوت است)

رسیدن به اهداف کاربر

به جای نقض و دور زدن این دستورالعمل ها برای فریب موتورهای جستجو در جهت کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، بر روی نیت و نیازهای کاربران تمرکز کنید. هنگامی که یک فرد به دنبال مطلبی میگردد، دنبال یک نتیجه مطلوب است. این که آیا این پاسخ، بلیط کنسرت، و یا عکس گربه است، محتوای دلخواه، “هدف کاربر” است.

اگر فردی کلمه “گروهها” را جستجو کند، هدفش یافتن گروههای موسیقی، گروههای عروسی یا چیز دیگری می‌تواند باشد، شغل شما به عنوان یک متخصص سئو این است که سریعا کاربران را با محتوایی که می خواهند در فرمت مورد نظر خود در اختیار آنها قرار دهید.

کاربران به سه روش عمده موردی را جستجو می‌کنند:

جهت کسب اطلاعات: جستجو برای اطلاعات مثال: “بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟”

ناوبری: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثال: “اپل”

معاملات: جستجو برای خرید

شما می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی دلخواه و ارزیابی SERP فعلی، یک نگاه اجمالی به هدف کاربر داشته باشید. به عنوان مثال اگر عکس یک چرخ و فلک وجود داشته باشد، احتمال بالایی وجود دارد که افرادی که به دنبال این کلمه کلیدی (اشاره به چرخ و فلک) هستند دنبال عکسهای دیگری هم باشند.

همچنین می‌توانید ارزیابی کنید رقبای شما که رتبه برتری نسبت به شما دارند چه محتوای ارزشمندی دارند که شما ندارید. ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت بالا در وب سایت شما، به افزایش رتبه شما در نتایج جستجو کمک خواهد کرد و از آن مهمتر باعث می‌شود اعتماد به شما افزایش یافته و اعتبار سایت شما در میان خوانندگان افزایش یابد.

قبل از شروع هرکاری، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک طرح استراتژیک SEO مشخص کنید.

اهداف وب سایت / مشتری را بدانید

وپ‌سایتها با یکدیگر تفاوت دارند، بنابراین درک اهداف اقتصادی سایتهای مختلف و همچنین تعیین این اهداف برای سایت خودتان زمان‌بر خواهد بود.

KPI یا شاخص های عملکرد کلیدی شما برای اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه گذاری شما در سئو چه میزان است؟ با ساده‌ترین روش آغاز کنید:

برای وب‌سایت ـــــــــــــــــ شاخص های عملکرد کلیدی اولیه در سئو برابر است با ـــــــــــــــــــــــــ

در زیر چند KPI رایج که برای شروع به آن نیاز دارید را لیست می‌کنم:

  • حراج یا فروش
  • دانلودها
  • ثبت نام ایمیل
  • فرم ارسال فرم تماس
  • تماس های تلفنی

و اگر کسب و کار شما محلی باشد شما باید KPI خود را برای Google My Business لیست کنید. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کلیک برای تماس
  • کلیک برای وب سایت
  • کلیک برای مسیریابی

همانطور که احتمالا متوجه شدید مواردی از جمله رتبه یا ترافیک سایت در لیست فوق نیست و این مورد کاملا عمدی است. بله درست متوجه شدید این مورد عمدی در لیست آورده نشده است. با خود می‌گویید من برای آموختن سئو آمده‌ام تا در نهایت ترافیک سایتم افزایش یابد ولی الان گفته شد این مورد اهمیت ندارد!!

درست شنیده‌اید، سئو صحیح می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت شما را در رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو قرار بگیرد و در نتیجه ترافیک بیشتری به وب‌سایت شما هدایت شود. افزایش رتبه و ترافیک یک هدف نهایی است، این کمترین استفاده از سئو است زمانی که بخواهید رتبه سایت شما افزایش یابد اما کسی از سایت شما استفاده نبرد یا اینکه ترافیک سایت شما افزایش یابد اما این افزایش ترافیک منجر به افزایش کسب و کار شما نشود؟ در نتیجه زمانی که محتوای سایت را به درستی تنظیم کرده باشید و در کنار آن اصول سئو را رعایت کرده باشید مطمئن باشید رتبه و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، اگر شما یک سایت داشته باشید، بهتر است:

  • 1000 نفر بازدید کننده ماهانه داشته باشید و 3 نفر فرم تماس را پر کرده اند؟

یا

  • 300 نفر بازدید کننده ماهانه داشته باشید و 40 نفر فرم تماس را پر کرده اند؟

اگر شما به دنبال استفاده از تکنیک‌های سئو هستید تا ترافیک ورودی سایت شما افزایش یابد امیدواریم که جز گروه دوم باشید.

قبل از شروع به استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های سئو، اطمینان حاصل کنید که اهداف کسب و کار خود را محاسبه کرده اید، و سپس از SEO استفاده کنید تا به آن اهداف کمک کنید و نه از راه دیگر. هنگامی که تکنیک‌های سئو به خوبی انجام شود به کسب و کارهای واقعی کمک می کند تا به اهداف واقعی خود برای موفقیت دست پیدا کنند.

منبع:

moz.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *